Τα θέματα είναι σαφέστατα διατυπωμένα, καλύπτουν μεγάλο φάσμα της ύλης και ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου. Χαρακτηρίζονται, ωστόσο, ως τα απαιτητικότερα των τελευταίων τριών ετών.
Επιπλέον, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό.
Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται.
Η δυσκολία των θεμάτων δεν πρέπει να έγκειται στο πλήθος αριθμητικών πράξεων αλλά στην εμβάθυνση και ανάλυση των φυσικών διεργασιών. Να επιλέγονται θέματα που αναδεικνύουν την ομορφιά της Φυσικής!
Επιπλέον, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό.
Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται.
Η δυσκολία των θεμάτων δεν πρέπει να έγκειται στο πλήθος αριθμητικών πράξεων αλλά στην εμβάθυνση και ανάλυση των φυσικών διεργασιών. Να επιλέγονται θέματα που αναδεικνύουν την ομορφιά της Φυσικής!
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕΦ
ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΛΑΡΓΥΡΟΣ ΑΡΗΣ ΜΙΧΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΠΑΝΑΓΟΣ ΛΟΥΚΑΣ
ΚΑΡΔΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΚΛΕΙΔΕΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΡΡΗΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΛΑΡΓΥΡΟΣ ΑΡΗΣ ΜΙΧΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΠΑΝΑΓΟΣ ΛΟΥΚΑΣ
ΚΑΡΔΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΚΛΕΙΔΕΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΡΡΗΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
No comments:
Post a Comment