Saturday 9 May 2020

Music Time: Το κορίτσι του Μάη


Olympians: Δημιουργήθηκε από τους Άλκη Κακαλιάγκο (πιάνο-hammond organ), Πασχάλη Αρβανιτίδη (ή γνωστός με το όνομά του ως Πασχάλης) (τραγούδι-μπάσο), Βαγγέλη Κουτσοτόλη (σαξόφωνο), Κούλη Καλογιαννίδη (κιθάρα) και Δημήτρη Λαζαρίδη (τύμπανα), τον Σεπτέμβριο του 1965.
Τα μέλη των Olympians προήλθαν από την μπάντα The Brahms, όνομα, το οποίο, σύμφωνα με μετέπειτα δηλώσεις τους, δεν ταίριαζε με το ύφος της μπάντας. Ξεκίνησαν τις εμφανίσεις τους στο κλαμπ "Χαβάη" και σύντομα η φήμη τους εξαπλώθηκε στο τότε νεανικό κοινό της Θεσσαλονίκης αρχικά και όλης της Ελλάδας μετέπειτα.
Καθοριστική στιγμή της πορείας του συγκροτήματος ήταν η εμφάνιση στη συναυλία "Χρυσή Βραδιά" στο κατάμεστο Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου η μπάντα ξεχώρισε μεταξύ άλλων συγκροτημάτων για το ιδιαίτερο ύφος που είχε η μουσική της, επηρεασμένο από δημοφιλή συγκροτήματα του εξωτερικού (The BeatlesThe Yardbirds κα). Ένα Άλλο χαρακτηριστικό που ξεχώριζε τους Olympians από τα υπόλοιπα συγκροτήματα ήταν η καθαρή και απαλή φωνή του τραγουδιστή (Πασχάλη), η οποία ερμήνευε ελληνικούς στίχους ντυμένους με ευρωπαϊκούς ρυθμούς έξω πια από τα μέχρι τότε ελληνικά στερεότυπα και σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ελληνικές μπάντες, που προϋπήρχαν των Olympians, πχ οι Forminx που έπαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική, αλλά "σνόμπαραν" τον ελληνικό στίχο. Και γενικά όλα τα συγκροτήματα εκείνης της εποχής έκαναν το ίδιο ή τραγουδούσαν στα ελληνικά με ξενική προφορά. Έτσι μπορεί οι Olympians μπορούν να θεωρηθούν οι πατέρες του Ελληνικού Ροκ.
Ακολούθησαν οι γνωστές επιτυχίες "Το Σχολείο"," Η Συγνώμη" και "το Κορίτσι του Μάη" που θα εκτοξεύσουν την δημοτικότητα του συγκροτήματος στα ύψη.
https://el.wikipedia.org/

Στην πλάτη ρίχνεις τα μαλλιά
φοράς κορδέλα βυσσινιά
τα βλέφαρα ζωγραφιστά
στο στήθος φυλαχτά.

Σε λένε το κορίτσι του Μάη
μα..στην καρδιά σου η αγάπη δε χωράει.. 

Στο χρυσαφί σου μενταγιόν έχεις γράψει σ' αγαπώ
μα δε μιλάς ποτέ γι' αγάπη και λες πως είναι κουτό.
Σε λένε το κορίτσι του Μάη
μα..στην καρδιά σου η αγάπη δε χωράει.. 

No comments:

Post a Comment