Tuesday, 3 September 2019

Ο λαϊκισμός δεν ηττήθηκε. Μία μάχη έχασε.

Καλοκαίρι του 2015, ανεβαίνω αγροτικό δρόμο στα Κύθηρα για να φτάσω στην καμάρα, ακροβατώντας στην άκρη της χαράδρας. Μία ζαία μου κόβει τον δρόμο: «Έχετε λυσσάξει με το παιδί μας! Κόκκινο χαλί του έχουν στρώσει οι ξένοι». Φέτος δεν την είδα. Βλέπω όμως τον Κυριάκο με Μέρκελ και Μακρόν. Από πού μας πέρασες Θεέ μου για να μας γλιτώσεις!
Τους ενοχλεί που ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει άπταιστα αγγλικά, συνομιλεί με τους Γάλλους στα γαλλικά και με τους Γερμανούς στα γερμανικά. Γενικά, τους ενοχλεί ο Κυριάκος. Όπως ήταν διατεθειμένοι να συγχωρέσουν οτιδήποτε στον Αλέξη, κατά τον ίδιο τρόπο είναι έτοιμοι να «παρεξηγήσουν» οτιδήποτε πει και κάνει ο Κυριάκος. Αυτό που οδηγεί την σκέψη τους δεν είναι η κοινή λογική, αλλά ένα τυφλό μίσος. Μας αρέσει ή δεν μας αρέσει αυτή η χώρα είναι βαθιά διχασμένη. Και γι αυτό ίσως και αποδειχτεί ανίκανη να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των καιρών.
Πολλοί πιστέψαμε ότι το πέρασμα του ΠΑΣΟΚ από την εξουσία έκλεισε τις πληγές του παρελθόντος. Ότι αποκατέστησε τις ισορροπίες στην κοινωνία, όπως αυτές είχαν διαταραχτεί στην μετεμφυλιακή Ελλάδα. Κάναμε λάθος! Το μίσος έχει επιστρέψει και μάλιστα δριμύτερο …
Μα καλά, τι σχέση έχουν οι σημερινοί πενηντάρηδες με τον Εμφύλιο; Κάτι άκουσαν από τους πατεράδες και τους παππούδες τους. Και είναι αυτό το «κάτι» αρκετό για να κρατήσει άσβεστη την φλόγα του μίσους;
Αυτό είναι ή πρόκειται για κάτι άλλο; Να είναι άραγε τυχαίο ότι ο Αλέξης Τσίπρας μιλούσε σε ξένους ηγέτες με άσχημα αγγλικά και ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού τον αποθέωνε γι αυτόν ακριβώς τον λόγο; Ότι έβρισκε αποδοχή η κήρυξη πολέμου στην αριστεία και στην πρόοδο; Μας τρομάζει η ιδέα ότι ο Αλέξης ακολουθούσε μια πολιτική που ακουμπούσε τα ένστικτα αυτών των ανθρώπων! Του κόσμου που μισεί την πρόοδο και την αριστεία. Έναν κόσμο που δεν θέλει να διαβάσει, να δουλέψει, να εξελιχτεί. Μας τρομάζει επειδή τελικά αυτό φαίνεται να είναι πιο κοντά στην αλήθεια απ’ οτιδήποτε άλλο! Το 31% που πήρε ο κ. Τσίπρας έχει βαθιές ρίζες στην κοινωνία.
Διαβάστε περισσότερα:

No comments:

Post a Comment